Khi tiếng Anh ngày càng quan trọng trong lĩnh vực y tế, việc áp dụng các phương pháp sư phạm phù hợp trở nên cấp thiết. Padlet, như một công cụ hỗ trợ giảng dạy ngôn ngữ truyền thống, cung cấp cho sinh viên một môi trường hợp tác để thực hành thông qua các chức năng như động não ý tưởng, thảo luận và phản hồi từ bạn bè. Nghiên cứu này, sử dụng phương pháp định lượng, đánh giá tác động của Padlet lên trình độ tiếng Anh, mức độ tự tin và sự tham gia vào các hoạt động học ngôn ngữ của sinh viên y khoa. Kết quả cho thấy Padlet thúc đẩy sự tham gia tích cực, tương tác, nhận xét chéo và trải nghiệm học tập, từ đó nâng cao trình độ tiếng Anh của sinh viên y khoa. Những kết quả này đóng góp vào phương pháp giảng dạy ngôn ngữ trong giáo dục y tế và đưa ra các khuyến nghị cho nghiên cứu tương lai cũng như chiến lược triển khai thực tế, nhằm tạo ra môi trường học ngôn ngữ năng động và hợp tác, chuẩn bị tốt hơn cho sinh viên giao tiếp hiệu quả trong môi trường làm việc chuyên nghiệp.

This study investigates the effectiveness of Padlet, an interactive AI-embedded digital platform, in enhancing English proficiency among medical students in the Central Highlands of Vietnam. With English becoming increasingly vital in the medical field, tailored pedagogical methods are essential. Therefore, Padlet serves as a supplementary tool to traditional language instruction, providing students with a collaborative environment for language practice through various functions such as brainstorming, discussions, and peer feedback. Using a quantitative approach, the research examines Padlet's impact on medical students' English proficiency, confidence levels, and engagement in language learning activities. The findings indicate that Padlet fosters active participation, peer interaction, and reflective learning experiences, contributing to the improvement of English proficiency among medical students. The implications of these findings for language teaching pedagogy in medical education contexts are also discussed, along with recommendations for future research and practical implementation strategies towards creating dynamic and collaborative language learning environments, particularly in the medical field, to better prepare students for effective communication in professional settings
 

Facebook Twitter Google+